Dolfijnen, vulkanen en kleurrijk koraal - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Edith - WaarBenJij.nu Dolfijnen, vulkanen en kleurrijk koraal - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Edith - WaarBenJij.nu

Dolfijnen, vulkanen en kleurrijk koraal

Blijf op de hoogte en volg Edith

26 September 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Jeetje, wat doen we hier veel in een paar dagen! Lijkt het stiekem ineens toch meer op een reis dan op een vakantie ;-)

Na Ubud zijn we naar het noorden gegaan, naar Lovina. Een kustplaatsje met zwarte lavastranden en kleurige houten bootjes. De hoofdattractie van Lovina zijn de dolfijnen die hier 's ochtends vroeg in groten getale voor de kust zwemmen. Plus 300 toeristen in 80 bootjes die de dolfijnen komen bekijken/opjagen* (kies de gepaste term)... We hebben braaf meegedaan met het spektakel, leuk om te zien, maar wel een beetje teveel show voor mij. Bon, de dag erna hebben we een snorkeltrip gemaakt naar Pulau Mejangan. Een stuk cooler! Het koraal is hier erg mooi en bijna volledig intact, met veel gekleurde vissen. Leuk voorproefje voor het duiken straks!

Het leukst aan Lovina? In onze ogen was dat Ayu Warung, een fantastisch lokaal eettentje vlakbij het strand. Niet in de Lonely Planet, toch stampvol mensen en het lekkerste eten wat we op Bali gehad hebben! Gerund door een paar pittige lokale dametjes, met geweldige satay, nasi en krupuk. Mmmmm! We zijn er prompt allebei de avonden gaan eten, zo lekker vonden we het. Mehdi miste zelfs deze dagen zijn hamburgers niet ;-)

Na Lovina was het even flink doorzetten: om 01.30 uur 's nachts de wekker gezet, om de actieve vulkaan Mt Batur te beklimmen. Ondanks dat dit de 'makkelijkste' vulkaan van Bali is, vonden wij de klim van 2 uur naar de top toch nog best pittig hoor... De gids heeft mij zo'n beetje naar boven getrokken, haha... Maar het uitzicht vanaf de top was echt heel gaaf! We konden Lombok zien liggen, een paar andere vulkanen in de omgeving en de krater van Batur. Als ontbijtje hebben we wat eieren gekookt in een hete vulkaanbron, wow wat een natuurkracht. Echt heel cool, en een aanrader voor wie naar Bali gaat!

Pfffff nou na al die inspanning waren we natuurlijk wel weer toe aan wat ontspanning, en zijn we naar Padangbai gereisd. Een schattig vissersplaatsje, nog nauwelijks toeristen en een relaxte backpackersvibe. We sliepen in een soort houten hut, lekker back to basic. Maaaaaar na 1 dag waren we daar eigenlijk wel weer klaar mee haha, en dus hebben we onze trip naar de Gili eilanden wat vervroegd. Time for a bit of paradise!

Dusssssss, nu zitten we op Gili Trawangan, gezelligheidseiland bij uitstek en fan-tas-tische plek om te duiken. Dus dat gaan we nu dan ook lekker doen! Tot later!

X van ons

• 26 September 2013 - 12:45

Miriam:

O klinkt heerlijk allemaal! Wel jaloersmakend hoor ;-P, zeg ik zo vanachter mijn bureau op werk.... Geniet er nog van! liefs

• 26 September 2013 - 13:31

Kim:

Een eitje koken in een vulkaanbron!.... ik zeg leuk voor een bouwsteen ;) Maaar lekker niet aan werk denken daar! Sta hier wel even met mn ogen te knipperen... een houten hutje te basic? Haha dan te bedenken dat je vorig jaar nog een paar nachten in een hangmat lag te slapen.. Nog even en die koffer gaat gewoon mee! ;) :P Veel plezier nog!! X

• 26 September 2013 - 21:29

Paps & Mams:

't klinkt allemaal weer fantastisch. Wie weet wordt Mehdi ook zo verslaafd aan jouw manier van op vakantie gaan. Veel plezier nog. xx en hug

• 27 September 2013 - 07:17

Karin:

Big bubble diving (franse school!) Dont forget ;-)

Veel plezier nog!

X