De laatste tropische loodjes - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Edith - WaarBenJij.nu De laatste tropische loodjes - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Edith - WaarBenJij.nu

De laatste tropische loodjes

Blijf op de hoogte en volg Edith

01 Oktober 2013 | Nederland, 's-Gravenhage

De laatste dagen hebben we doorgebracht in de mooie paradijselijke Gili eilanden voor de kust van Lombok, heeeeeeerlijk. We hebben ons hier meer onderwater dan erboven bevonden, we hebben namelijk een paar dagen gedoken tussen de kleurrijke vissen en het koraal. Ik heb een aantal jaar geleden in Egypte de eerste helft van mijn Advanced duikdiploma gehaald, en op Gili Trawangan heb ik de rest van m'n certificaat gehaald. Nu dus officieel een Advanced Open Water duiker! En natuurlijk netjes bij de duikschool die Karin ons had aangeraden ;-) Was een goeie tip Kakie, nogmaals dank! Mehdi had nog nooit gedoken, dus die heeft een introduik gedaan en is daarna verder gegaan met z'n Open Water. Helaas kreeg hij op de laatste dag last van z'n oren, waardoor hij niet verder kon duiken. Nu is hij 'half' gecertificeerd, tot 12 meter. Op een volgende reis kan hij dan de laatste 2 duiken afmaken tot 20 meter. Meteen een goeie reden om als volgende reis weer een duikbestemming te kiezen :-)

Nou goed, buiten het technische-diploma-verhaal om, hebben we dus twee dagen gedoken op supermooie plekken bij de Gili's. We hebben zooooooveel mooie dingen gezien! Meerdere schildpadden, een murene, een flinke rog, Nemo visjes, papegaaivissen, koraalduivels... Heel gaaf. Mehdi zag meteen op z'n eerste duik een schildpad, dus die is vanaf nu wat verwend denk ik als het op volgende duiken aankomt... haha.

Op Gili Trawangan hebben we verder op het strand gelegen, fruitshakes gedronken, heerlijk gegeten bij zowel westerse restaurants als marktstalletjes en ik heb twee boeken uitgelezen (tussen het duiken door, jaja). Lekker relaxt dus.

De laatste dag zijn we met de fastboat teruggegaan naar Bali, waar we nog een nachtje in Sanur hebben geslapen. Veel meer dan een massage, fruitshakes en wat geshopte souvenirs zijn we niet gekomen. Zoals mijn vader al zei: aan alle goede dingen komt een eind... Helaas!

We hebben echt een supermooie vakantie gehad, heel fijn samen gereisd (zeker voor herhaling vatbaar, haha) en gaan zen weer terug naar ons werk.

Ohja.... en hier nog wat leuke feitjes die het weblog niet gehaald hebben onderweg maar misschien toch nog verteld moeten worden ;-)

* wist je dat Mehdi onderweg naar de kapper is geweest? Voor omgerekend 2,70 euro welteverstaan...
* Edith heeft onderweg nog een antibioticakuurtje versleten voor een hardnekkige keelontsteking
* wist je dat er ook smerige fruithakes bestaan? Niet voor te stellen natuurlijk, maar met onrijp fruit en teveel suiker wordt het echt helemaal niks
* onze goedkoopste maaltijd deze reis was bij de warung in Lovina, voor welgeteld 5,45 euro (2 hoofdgerechten en 2 drankjes bij elkaar!)
* onze lekkerste maaltijd durven we bijna niet op te biechten, maar dat was een overheerlijke biologische pasta bij Kafé in Ubud (zooooooo niet Indonesisch, maar wel goddelijk!)
* we hebben 3 gekko's gehad als huisdier. En 86 muggen.
* een massage kost hier zo'n 4 euro; daar zou je toch elke dag voor gaan?
* waar Mehdi in het begin vooral gecharmeerd was van de McDonalds in Kuta, wilde hij aan het eind juist steeds Indonesisch eten op de markt. Hoera, mijn reisopleiding werpt z'n vruchten af! ;-)
* en als laatste: we hebben mensen heel wat vraagtekens bezorgd met onze relatie. Nederlands meisje, Franse jongen... Ziet eruit als een Indo? Saudi? Braziliaan? Niemand snapt er iets van. En hij woont in Nederland? Is hij voor jou verhuisd? En welke taal praten jullie dan samen...? Erg grappig en we moesten er zelf vaak om lachen :-)

Goed, tijd om te gaan. Morgen weer aan het werk, en fantaseren over de volgende reis. In mijn geval: in november naar Cuba! Whiehooooooooeeeeeeeeeeeeeee!

De foto's zijn overigens hier te vinden: http://edithopreis.waarbenjij.nu/fotoboek/reis/small/448197/bali-lombok-2013/1

x van ons

• 01 Oktober 2013 - 20:40

Anne V.d.O.:

Wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww Edith! Wat een prachtige foto's!!!!!! ........... Van de omgeving natuurlijk! Enne ja hoor, Mehdi en jij zien er samen ook heel goed uit! Heerlijk, die reiskriebels die ik krijg wanneer ik jouw verhalen lees :-) Leuk ook om te lezen dat je drankdieet dit keer uit fruitshakes bestond. Ik kan me vanuit Brazilië iets anders herinneren......... Nou, binnenkort dan maar eens een fruitshakeje in de Weimarstraat doen samen doen? Lijkt me gezellig! :-) Liefs! Enne, sterkte morgen weer op werk! xxx

• 02 Oktober 2013 - 08:27

Miriam:

Prachtige foto's! Have a safe trip home en succes met weer werken (ook echt op 3 oktober beginnen dan?)....