Pffff, eindelijk weer naar Cuba! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Edith - WaarBenJij.nu Pffff, eindelijk weer naar Cuba! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Edith - WaarBenJij.nu

Pffff, eindelijk weer naar Cuba!

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

19 Oktober 2014 | Nederland, 's-Gravenhage

Yessss de dag is daar: vandaag vertrek ik voor zeven weken naar Cuba! De vorige keer startte ik een Cuba blog om te vertellen over de vakantieperikelen van Kim & mij; deze keer ga ik jullie donkere dagen proberen op te vrolijken met alle ins & outs van mijn werk-vakantie. Ik ga samen met Jesus zeven weken rondreizen en ondertussen voor Riksja wat werken, zoals marketingartikelen schrijven en het Cuba productaanbod bekijken voor mijn Riksja Cuba-collega's. Maar vrees niet hoor jongens, ik ga ook gewoon heel lekker vakantie vieren, mojito's testen, casas uitproberen, maar weer eens wat salsapasjes wagen en genieten van het soms fantastische en soms onmogelijke Cuba.

Toch bizar wat er in een jaar allemaal kan gebeuren! Dit wordt al de vijfde trip naar Cuba in een tijdsbestek van 1 jaar... Ondertussen is me wel duidelijk hoe ingewikkeld dit land is. Temperamentvol, levenslustig, overal muziek, leven met de dag, charmante koloniale gebouwen. Maar ook zoveel regels en restricties, beperkte bewegingsvrijheid, gerantsoeneerd eten, goederen die niet vrij verkrijgbaar zijn en een heel laag inkomen. Ik ben benieuwd wat mijn mening over Cuba is na zeven weken, of ik er een fijne tijd heb gehad of niet. Vamos a ver!

Overigens voel ik me ondertussen een complete pakezel, met de maximale 23 kilo aan bagage om in te checken, de grootst mogelijke handbagage die is toegestaan en genoeg voedsel in alle vakjes van mijn tassen om een weeshuis mee te voeden. Ik ben goed voorbereid, heb kadootjes voor zo'n beetje het hele dorp mee en genoeg snacks om zeven weken eentonig eten door te komen. Het (op dit moment nog levende) varken staat al klaar voor het welkomstfeest dat ik volgende week dinsdag krijg en ik kan niet wachten om er nu ook gewoon lekker te ZIJN.

Ik ga richting tram, it's time to go! Hasta la vistaaaaaaa!

Besos, Edith

Mir:

Enjoy!!

• 19 Oktober 2014 - 09:38

Kim:

Whooeehoooee! Fijne reis!! Ben heel benieuwd naar je verhalen. Geef de familie een knuffel van me en tot over een paar weken! X

• 19 Oktober 2014 - 11:28

Heleen:

Hug enxxxxxxxxxx
    mams

• 19 Oktober 2014 - 14:18

Saskia :

Edith!! Super veel plezier! Ein-de-lijk start die mooie trip. Geniet van de roadtrip naar het oosten, heeeel veeeel daagjes samen met Jesus, artikelen schrijven, alle onmogelijkheden van dit bizarre land, maar ook de kleine dingen waar men daar zo van kan genieten! Take care chica! Xx

• 19 Oktober 2014 - 19:13

Anne-Laure:

Enjoy!!!!!!!!!

• 20 Oktober 2014 - 15:43

Cees:

Whiehoeeeehhhh!!! Omdat er nu natuurlijk een whatsapp loze tijd gaat aanbreken - ook hierbij HEUL VEEEEEEEEL PLEZIER!

Geniet lieve Adid en tot over zeven weekjes!

xje doei,

Cees

• 21 Oktober 2014 - 12:00

Anne:

Jeej! Ahora puedo intentarlo de nuevo mi español! ¡Viva el traductor de google! Disfrutar, relajarse, disfrutar de nuevo y hacer que sea un momento bastante increíble juntos! Espero sus historias! cariñosamente (ik beloof: mijn volgende berichtje zal ik zelf proberen te schrijven in het Spaans, want dit google-translate-verhaal slaat nergens op hihi) xxx

• 21 Oktober 2014 - 16:00

Deb:

Have fun babe!! x

• 25 Oktober 2014 - 12:35

Emol:

Geniet van jullie tijd samen lieve Ed!! Ik vind het nu al een bijzonder avontuur weer <3 <3 <3.

Tags: cuba