Hollywood, highway 1 en de hills of San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Edith - WaarBenJij.nu Hollywood, highway 1 en de hills of San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Edith - WaarBenJij.nu

Hollywood, highway 1 en de hills of San Francisco

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

17 April 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo, tijd voor een eerste verslagje uit het land van de onbegrensde mogelijkheden. Wow, wat hebben we al veel gedaan in de afgelopen 5 dagen! Het voelt echt alsof we in een film zijn beland, overal zie je dingen die je herkent van tv zoals Amerikanen die met een beker koffie over straat lopen, gele taxi's, highway diners met gigantische neonborden en enorme auto's voor de stoplichten. Geweldig! Ik had vantevoren gedacht dat ik Amerika niet zo leuk zou vinden, maar nu ik hier ben geniet ik echt wel van alles wat er om me heen te zien is en gebeurt.

We begonnen de trip in Hollywood, een start in de plastic-fantastic wereld van acteurs en wannabee's. Natuurlijk hebben we hier de Walk of Fame bezocht met de beroemde roze sterren op de grond. Het is nogal een toeristisch gebeuren, maar het voelt wel echt gaaf om daadwerkelijk zelf over de Walk of Fame te lopen. Natuurlijk zijn we met onze stoere rode SUV zelf ook nog even de Hollywood hills ingereden, naar de beroemde witte letters op de heuvel. Echt cool om die in het echt te zien! In de Hollywood hills staan allemaal kasten van huizen, het een nog gekker ontworpen dan het ander, in de vorm van kasteeltjes, Hans & Grietje huizen, Mexicaanse hacienda's, etc. En hier wonen dus De Sterren! We hebben er geen gespot, maar je voelt gewoon dat je tussen de huizen rijdt waar Tom Cruise, Will Smith en Britney Spears een optrekje kunnen hebben.

We hebben ook nog even geflaneerd over de boulevards van Santa Monica en Venice Beach, vol sportende muscle-mannen en zonnende Baywatch-babes. Erg leuk, en jammer dat we niet wat meer tijd hadden om een fiets te huren en over de boulevard te rijden. Naja, volgende keer dan maar ;-)

Het volgende op het programma was de beroemde highway 1, de kustweg die van Los Angeles helemaal naar San Francisco loopt. Een prachtige route, slingerend langs kliffen en baaien met de meest fenomenale uitzichten. We hebben een stop gemaakt bij een gigantische zeehondenkolonie, waar de logge beesten met honderden op het strand lagen te snurken, knorren, puffen en hotsen. Erg leuk om te zien, wat minder fris om te ruiken... Het schijnt dat het ook walvisseizoen is, maar met onze neus tegen het autoraam geplakt hebben we helaas geen spuitende walvis gespot. Onderweg hebben we de meest schattige dorpjes bezocht, vol houten huisjes en kleurige bloemen, een soort Oliver Twist achtige geschiedenisdorpjes vol aardige mensen. Dat is dus ook Amerika, en wij waren verbaasd en tegelijkertijd enorm in onze nopjes. Wat leuk is het hier!

Nu zijn we aanbeland in San Francisco, de stad op 40 heuvels met een Europese uitstraling. Heel anders dan Los Angeles, en stiekem wel wat leuker vinden wij. Overal zie je mooie oude karakteristieke huizen, net als in de film met brandtrappen aan de voorkant en hoge gevels. We hebben onze eerste blik op de Golden Gate Bridge al mogen werpen, en we gaan zo een tour maken door Chinatown. De stad bruist echt, en voelt heel vriendelijk. We zien onszelf hier al wel wonen... Gisteren hebben we ook nog even de hypertoeristische Pier 39 bezocht, waar de kermis continu doordraait en de toeristen zich volvreten aan friet, churros, ijs, wafels, suikerspinnen en de beroemde San Francisco clam chowder (krabsoep). We hebben een snelle blik in de richting van Alcatraz geworpen, ook die blijft op de lijst staan met nog-te-bezoeken-dingen als we ooit terug komen.

Mochten jullie denken dat wij hier vakantie aan het houden zijn, dan zal ik dat nu nog even ontkrachten: in de afgelopen dagen hebben we al meer dan 40 hotels bezocht! Het is hard werken, soms wel meer dan 10 hotels per dag en een heleboel kilometers, maar het blijft natuurlijk te gek dat we de kans krijgen dit land te zien en te ontdekken. En daar gaan we nu ook lekker mee verder! :-)

xx Ed

• 17 April 2010 - 16:38

Adrie En Annelies:

Zo te lezen heb je inderdaad al veel ge daan in een korte tijd.
    Ook veel bijzonders gezien.
    Veel succes met het vervolgen van de reis.
    liefs van ons.

• 17 April 2010 - 17:20

Roos:

Gaaf hoor, Eddie!! Heb je ook al veel gereden?

Geniet ervan!

• 17 April 2010 - 19:40

Paps En Mams:

Ed ben je al helemaal om ?
    Nu joeri nog en de volgende vakantiebestemming is bekend. liefs enxxx

• 17 April 2010 - 20:39

Kaak:

Hup werken met je donder!!!!!

Ga maar heel vervelend het land verkennen van de ongekende mogelijkheden ik noem: De dikste mensen ter wereld, de rijkste mensen ter wereld, de arrogantste mensen ter wereld en de raarste mensen ter wereld!

Veel plezier xx

• 18 April 2010 - 12:42

Joeri:

Dat klinkt goed! Ik denk dat ik bijna "over" ben ;)

• 18 April 2010 - 19:16

Nanda:

Leuk,leuk, leuk

Geniet er nog even van!

• 23 April 2010 - 11:51

Miriam:

weliswaar een beetje late reactie (je bent immers al bijna terug) maar werk ze nog EN geniet er van!!

Als je terug bent maar weer eens afspreken? Heb je echt veel te lang niet gezien;-)!!

x Mir