Bergen, bomen en bling-bling Vegas baby! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Edith - WaarBenJij.nu Bergen, bomen en bling-bling Vegas baby! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Edith - WaarBenJij.nu

Bergen, bomen en bling-bling Vegas baby!

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

23 April 2010 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Zo, daar ben ik weer! Het vorige bericht is alweer bijna een week geleden, en oooh wat hebben we al veel gedaan! Na de hills van San Francisco bracht onze stoere rode SUV ons naar het Yosemite National Park. Denk hoge bergen, ruige pieken, kletterende watervallen en sneeuw. Wat, sneeuw?? Inderdaad! De bergen van de Sierra Nevada liggen op grote hoogte, en ondanks dat we het wel wisten waren we stomverbaasd om nog zoveel sneeuw te zien liggen! We hebben in ons drukke programma nog een uurtje gevonden om een wandeling door het park te maken, en de natuur is echt supermooi en ruig. We sliepen in een tent (!), en dat terwijl de temperaturen 's nachts terugliepen naar nul graden... Wie zei dat wij op vakantie waren? Het is echt afzien hier hoor! :-)

De volgende stop was het Sequoia National Park. En jawel hoor: ook hier sneeuw, nog meer dan in Yosemite zelfs! Meer dan anderhalve meter hoog... Veel paden waren afgezet, maar gelukkig hebben we de grootste bomen ter wereld kunnen bewonderen. Wow, die sequoia's zijn echt gi-gan-tisch!

Het autorijden gaat overigens erg goed, Katja en ik rijden meestal om en om anderhalf uur. Meestal komt het toevallig zo uit dat ik de rechte stukken rijd (op automaat en cruisecontrol) en zij alle bochten en bergen... Haha. Maar ik heb al flink wat uren en mijl gereden en het is hier in Amerika ook echt leuk om te rijden! Dwars door de bergen, kaarsrechte wegen langs rotsige heuvels, slingerende snelwegen door het binnenland. We zijn door dorpen gekomen waar het 'all american town' gevoel op en top aanwezig was: van die echte Amerikaanse diners met skai-leren zitjes en serveersters met hoog getoupeerd haar, boerderijen met paarden en koeien waar de verroeste pick-ups in de voortuin staan, houten dorpjes die eruit zien als Stars Hollow in de serie Gilmore Girls (voor de liefhebbers)... Fantastisch!

De volgende stop: Las Vegas baby! Deze stad bracht ons toch wel een beetje van ons stuk. Overal knipperende lichten, draaiende neonborden, nagebouwde spookjeskastelen, hotels in de vorm van New York, Parijs en Venetië, compleet met vrijheidsbeeld, eiffeltoren en Rialto brug. Wow, wat een bling-bling overal! We hebben ons hier voor 1 hele dollar laten gaan op de slotmachines (en de inzet verdubbeld, jaja!), de zeer verantwoorde tentoonstelling Bodies bezocht en ook nog even de tijd gevonden voor shoppen in een mall. Vegas is echt een vreselijke en fascinerende stad tegelijk, die we niet hadden willen missen. Een dag was echter wel genoeg, dus tijd voor de volgende halte...

En daar zijn we dus nu: de Grand Canyon! Dit is toch wel echt de reden waarom je naar Amerika gaat, dit wil iedereen eens in zijn leven gezien hebben. We hadden ons er erg op verheugd, dus groot was onze schrik toen we op weg naar de Grand Canyon midden in een sneeuw- en hagelbui terecht kwamen...! En wat bleek bij aankomst: de Grand Canyon was compleet gehuld in mist, en het landschap was bedekt in een flinke laag sneeuw! Hoe bizar! Daar sta je dan, op het hoogtepunt van je reis, in de grijze koude mist te staren... Haha! Gelukkig trok de mist nog wel een beetje op, en hebben we gisteren de eerste vergezichten over de roestrode canyon kunnen werpen. Oooh wat mooi!

Vandaag gaan we iets doen waar we ons allebei al de hele reis op verheugen: met een helikopter over de Grand Canyon vliegen. Gaaf!! We hopen dat de trip doorgaat (nog steeds mist en sneeuw hier...) maar we gaan zo richting het vliegveld. Exciting!

Tot het volgende bericht...

x Ed

Joeri:

Klinkt goed!

• 23 April 2010 - 22:05

Paps En Mams:

Het klinkt spannend, we zouden haast 'n trip boeken.Eerst de foto's nog maar eens zien. Goede reis verder.xxx en hug

• 25 April 2010 - 08:47

Adrie En Annelies:

Geweldig om alles te lezen wat je allemaal meemaakt.Ik hoop dat het nog gelukt is met de helikopter.
    Geniet er nog maar van.