Gammele taxi's, woestijn en shoppen in de souqs! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Edith - WaarBenJij.nu Gammele taxi's, woestijn en shoppen in de souqs! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Edith - WaarBenJij.nu

Gammele taxi's, woestijn en shoppen in de souqs!

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

21 Oktober 2007 | Marokko, Marrakesh

Hier het laatste bericht van onze superleuke (doch ietwat korte) vakantie...!
Nadat we woensdag het fort van Ait Benhaddou achter ons hebben gelaten, zijn we met een ingewikkelde constructie van twee verroeste bussen en een zo mogelijk nog brakkere mercedes-taxi naar Zagora gereisd, de stad die toegang geeft tot de Sahara. In Zagora aangekomen liepen we mensen tegen het lijf die we een aantal dagen eerder ook al hadden gesproken in Marrakech, en aangezien zij al een leuke woestijntrip hadden geregeld met een gids konden wij zo aanschuiven in hun 4x4 jeep. Door een superdroog en verlaten landschap reden we naar de rand van de woestijn, en daar werden m'n moeder en ik overgeladen op twee kamelen, die ons naar ons kampement middenin de zandduinen moesten brengen! Ik had al eens eerder kameeltje gereden (echter nog nooit met een Marokkaanse mannelijke gids bij op mijn kameel, een tikje te knus naar mijn idee...), maar voor mijn moeder was het de eerste keer en ze heeft zich er wonderwel doorheen geslagen. Na twee uur hobbelen in de zonsondergang en uiteindelijk het pikdonker van de nacht en een enurrrm zere kont, kwamen we aan in ons kamp. We hebben gekeken naar de duizenden sterren, en zijn daarna in de nomadentent in slaap gevallen. Om vervolgens wakker te worden van de zandstorm die in de woestijn woedde en die een losse balk van de tent op mijn hoofd deed belanden... Au! Al met al was het wel echt een magische ervaring om middenin de woestijn te slapen, en we hebben er erg van genoten!
De volgende dag hebben we lekker gerelaxt in een hotelletje in Zagora en helemaal NIKS gedaan, heerlijk. En de opgedane energie hadden we hard nodig, want de volgende dag moesten we weer 7 uur terug in krakende rammeltaxi's richting Marrakech... Au, wederom zere billen! :-)
Onze laatste dag in Marrakech hebben we goed besteed, met vooral heeeeeeeel veel shoppen in de lokale markt, van sprookjeslampen en leren tassen tot kamelenslippers en berbersieraden. Abslouut een aanrader voor mensen die van shoppen houden, de souqs van Marrakech!
En nu zit het er al weer op, ons weekje vakantie. Het was echt een fantastisch leuke reis, samen met m'n moeder was het erg gezellig en ik hoop dat ik haar een beetje heb kunnen aansteken met het reisvirus...
Op naar de volgende reis... Ideeen, iemand? :-)

• 21 Oktober 2007 - 22:34

Mams:

dat heb je snel gedaan. Terwijl ik met pap naar huis rijdt heb jij het vervolg van de reis al klaar. Toffe reis hebben we gehad. dikke kus

• 21 Oktober 2007 - 23:22

Anne:

Nicaragua??? Je hebt nog zes maanden... Leuke verhalen weer, Edith! xxx Anne

• 22 Oktober 2007 - 00:26

Kaak:

Ik heb je uitgenodigd om langs te komen in Indonesie, maar ja, als je niet wilt!! HAHAHA!

He klinkt echt als een top mini vakantie!!

• 22 Oktober 2007 - 10:42

Emol:

Hihi, je hoefde niet je hele profielfoto te verwijderen hoor! Nu is het helemaal zo kaal... Goed dat jullie zo genoten hebben!

• 23 Oktober 2007 - 12:05

Roos: