Na regen komt zonneschijn...? - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Edith - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn...? - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Edith - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn...?

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

25 September 2010 | Canada, Ottawa

Hoihoi,

Ziehier het eerste verslag vanuit het wonderschone Canada! We hebben al weer een paar flinke dagen achter de rug, dus een update is wel op z'n plaats. Maandag zijn we aangekomen in Vancouver, een kosmopolitische stad die prachtig ligt aan een blauwe baai met op de achtergrond indrukwekkende bergen. Na de nodige hotelinspecties hebben we onszelf getrakteerd op een middagje fietshuur, waarbij we het beroemde Stanley Park zijn gaan verkennen. Met helm op en pastelkleurige beach cruiser waren we er helemaal klaar voor! We hebben een rondje gefietst langs de totempalen in het park, want Canada heeft een grote populatie First Nations indianen. Ook hebben we ons prima vermaakt met de vele watervliegtuigjes, die met een flinke watersproeier opstijgen en landen in de haven. Natuurlijk mocht ook een bezoek aan de Starbucks niet ontbreken, een ritueel dat we toch bijna dagelijks proberen te herhalen... :-D

Na Vancouver zijn we met de veerboot overgestoken naar Vancouver Island, waar we de Engelse stad Victoria hebben bezocht. Tussen de statige gebouwen en aangeharkte tuinen rijden rode dubbeldekkerbussen en kun je lekker high tea-en. Voor ons stond een wat ruigere activiteit op het programma, namelijk: whale watchen! Op een grote rode opblaasboot zoefden wij over het water, compleet ingepakt in een onsexy water- en winddichte overall, op zoek naar orka's. Hier is de westkust van Canada bekend om. 3 uur lang hebben we de horizon afgespeurd, maar helaas kwamen we niet verder dan een Humpback walvis... Ook indrukwekkend natuurlijk, maar toch niet hetzelfde als een orka. Jammer! Naja, een goede reden om een keer terug te gaan naar Canada. Verder hebben we nog bruinvissen en een enorme kolonie zeeleeuwen gezien, erg grappig en jeetje wat kunnen die beesten stinken zeg!

De volgende dag zijn we dwars door het binnenland van Vancouver Island naar Tofino en Ucluelet gereden, twee kustplaatsjes in het regenwoud van het Pacific Rim NP. Hier zijn we in de vroege ochtend (lees: 5.45 uur opstaan!) op een rubberboot gestapt op zoek naar beren. Helaas heeft Vancouver Island op dit moment nogal last van klimaatverschijnsel La Nina, waardoor wij in de striemende regen op een hotsend en klotsend bootje over de oceaan crossten... We hadden na 2,5 uur werkelijk geen droge draad meer aan ons lijf, ondanks de waterdichte overall, rubberen regenjas, plastic regenbril, muts en handschoenen die we aan kregen. Maarrr...: we hebben 1 beer gezien! In het wild, scharrelend langs de oever, op zoek naar eten. Erg gaaf! Het was van een flinke afstand, en vanuit de verte leek het meer een gorilla dan een beer, maar we hebben onze eerste beer gespot!

Na een lange, lange dag autorijden zijn we nu voor een nachtje op Quadra Island, en morgen steken we weer over naar het vasteland. De afstanden hier zijn echt enorm, en we zijn na een dag rijden met z'n tweeen compleet doodop. Nu we al drie dagen regen hebben kleurt dat ons beeld van de kust wel een beetje grijs, hoewel we wel kunnen zien dat het hier met mooi weer echt prachtig moet zijn. Gelukkig ziet de weersvoorspelling er voor de komende dagen beter uit, dus hopelijk worden onze foto's in de bergen wat beter dan de grijze plaatjes die we nu schieten...

Geniet van het weekend in Nederland!

x Ed

• 26 September 2010 - 09:38

Annnnn:

Ha Ed, wat heb je toch een rotbaan, haha! Wat gaaf dat je een beer gespot hebt!! Hopelijk wordt het wat droger want als zelfs waterdichte kleding niet helpt tegen de regen... Werkze!!!!

• 26 September 2010 - 20:42

Mam:

Hopelijk heeft de regenkleding 'n kleurtje, anders lijk je een grijze muis cq beer op de foto's.