Van besneeuwde toppen naar spiegelende meren - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Edith - WaarBenJij.nu Van besneeuwde toppen naar spiegelende meren - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Edith - WaarBenJij.nu

Van besneeuwde toppen naar spiegelende meren

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

03 Oktober 2010 | Canada, Lake Louise

Pfffff, het is alweer een week geleden dat ik mijn weblogbricht stuurde vanaf Vancouver Island. Wat gaat de tijd toch snel! Onze dagen zijn gevuld met heel veel kilometers, heel veel hotels en nog veel meer indrukken. Het weer is de afgelopen week een stuk beter geworden dan de eerste week, en eindelijk hebben we kunnen genieten van de prachtige uitzichten op besneeuwde bergtoppen en ijzige gletsjers. Na de oversteek van Vancouver Island terug naar het vasteland van Canada zijn we naar Whistler gereden, 'host of the Winter Olympics 2010'. Nu ziet het er in de zomer allemaal wel een beetje anders uit, maar het blijft gaaf om langs groene skipistes te rijden waarvan je weet dat Nicolien Sauerbreij er een gouden medaille heeft gehaald.

Vervolgens volgde een rit dwars door de prairies van British Columbia. Tussen grote cattle stations en rode hooischuren sliepen wij hier op een ranch, vlakbij het Wells Gray provincial park. Met wat vrije tijd hier en daar hebben we de indrukwekkende watervallen in het park bekeken, en onze grote auto lekker vies gemaakt met wat off-road rijden. Leuk! :-) Het autorijden gaat overigens helemaal prima, af en toe hebben we zelfs een beetje strijd over wie er mag rijden over deze mooie wegen...

Onderweg konden we het niet laten en hebben we toch nog een keer een berenexursie gedaan. Onze vorige ervaring in het zeiknatte bootje in de striemende regen was toch niet helemaal hoe we het ons voor hadden gesteld. Deze keer was de lucht gelukkig strakblauw, en vonden we na een half uurtje varen een enorme dikke zwarte beer, die gezellig knorrend en snuffelend de oevers aan het uitkammen was. We konden met de boot behoorlijk dichtbij komen, echt zo gaaf. En nu hebben we tenminste een foto waarop meer te zien is dan alleen een donker stipje in een grijze foto...!

Tijd voor de laatste plaats alweer: de machtige Rocky Mountains. Hier zijn we nu, en alle beelden die je hebt van Canada vind je hier terug: hoge bergtoppen, babyblauwe gletsjermeren, ijzige gletsjers, dichte bossen en strakblauwe luchten. We hebben veel geluk met het weer in oktober, en kunnen af en toe voor of na het werk nog een uurtje wandelen of naar bergmeren in de buurt rijden. Zo gaaf! We hebben zowel het Jasper NP als Banff NP gezien, en de supermooie en beroemde Icefields Parkway route die er middenin ligt. Echt adembenemend mooi, die uitzichten onderweg. Misschien kan ik er zo nog wat foto's opzetten!

Tja, en nu is het weer tijd om naar huis te gaan. Twee weken werkreis is erg intensief en we hebben hele lange dagen gemaakt, maar Canada is echt een prachtig land. Inderdaad, wat een rotbaan heb ik toch... ;-)

x Ed

• 04 Oktober 2010 - 09:44

Adrie:

Wat betreft die "rotbaan"
    Zullen we een keer ruilen??