Yes, weer in Incredible India! - Reisverslag uit Orchha, India van Edith - WaarBenJij.nu Yes, weer in Incredible India! - Reisverslag uit Orchha, India van Edith - WaarBenJij.nu

Yes, weer in Incredible India!

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

23 Maart 2011 | India, Orchha

Hi all, hier mijn eerst berichtje vanuit het heeeeeerlijk chaotische India! Het voelt echt super om hier weer terug te zijn na mijn vorige trip in 2008. De drukte op straat, de koeien die te pas en te onpas in de weg lopen, de motorrikja's, de geuren en kleuren op de markten... Top!

De eerste paar dagen zitten erop, en ik heb het reuze naar m'n zin. In Delhi en Agra heb ik vooral veel hotels bekeken, sommigen erg mooi en sommigen bijzonder droevig. Ik word heel efficient met een auto met chauffeur van plek naar plek gezoefd, wel zo makkelijk. En ook fijn, want de auto heeft airco en het is hier bijna 40 graden... Pfff, warm! Het is leuk en spannend om voor het eerst alleen op pad te zijn voor een inkooptrip. Gelukkig staat in elke plaats een lokale representative compleet en volledig tot mijn beschikking, ik hoef geen tas te dragen, geen kaartje zelf te kopen en geen deur open te doen. Wordt allemaal geregeld. Ik zou er wel aan kunnen wennen denk ik ;-)

Naast alle bezigheden voor werk kan ik ook af en toe genieten van het leuks dat India te bieden heeft. Het zag er even naar uit dat ik in Agra geen vrije tijd zou hebben, maar uiteindelijk is het me vanmorgen toch nog gelukt om de almighty Taj Mahal te bezoeken. Gaaaaaf! Ik moest er om half 6 voor opstaan, want om kwart over 8 zou mijn trein vertrekken, maar ik heb drie kwartier kunnen genieten van dit fantastische bouwwerk. Vorige keer was ik al diep onder de indruk, maar ook deze keer weer was ik echt overdonderd. Het is zo'n ongelofelijk mooi gebouw, iedereen zou de Taj echt een keer in zijn leven gezien moeten hebben! Het is bijna niet te beschrijven hoe fantastisch mooi het is, dus ik ga het ook niet proberen :-P Foto's zijn later op te vragen!

De treinritten van Delhi naar Agra en van Agra richting Orchha waren ook weer een belevenis op zich. De perrons puilen uit van de mensen (en natuuuuuurlijk koeien), bedelaars, verkopers, torenhoge stapels bagage en rommel. Als de trein binnenkomt is het een gedrang van jewelste, niemand schijnt hier het begrip 'wachten op je beurt' te kennen en dat we allemaal een vast stoelnummer hebben doet er geloof ik ook niet toe... Indiers zijn sowieso trouwens heel slecht in wachten, want op Schiphol werd ik tijdens het boarden al links en rechts ingehaald door sluwe kleine mannetjes die zonder blikken of blozen voor wilden kruipen. Waarom?? Het blijft een raadsel, de hersenspinsels van sommige Indiers...

Vandaag heb ik in het kleine schattige plaatsje Orchha over de lokale bazaar gedwaald, tussen de offerandes van snoepjes en bloemenslingers, kleurige thika poeder voor de bekende stip op het voorhoofd en natuurlijk weer de alom aanwezige koeien. Ook heb ik mooie oude tempels en paleizen bezocht, en een werkelijk te kitscherige sound en light show bekeken. Vreselijk! Een uur lang saaie geschiedenissen aanhoren van allerlei heersers en maharadja's, begeleid door een muziekje, zittend op een plastic tuinstoel... Tja, nu weet ik in ieder geval dat ik die niemand aan hoef te raden. Iemand moet het vuile werk doen om dit uit te zoeken he! :-)

Ik slaap vanavond in een supermooi paleis-achtig hotel, samen met.... (tromgeroffel)... Josh Hartnett! Je weet wel, die Amerikaanse acteur uit Pearl Harbour. Er wordt een Hollywood film opgenomen in de buurt, en mijn bedje staat vanavond ongeveer 30 meter van zijn bedje af (we slapen allebei in dezelfde super deluxe suite, haha). Grappig he? Ik heb in Hollywood vorig jaar geen celebrity gezien, maar hier op het platteland van India loop ik een beroemdheid tegen het lijf. Ik durfde alleen niet met hem te prate, dus het bleef bij een beetje stiekem casual gluren...

Het is bedtijd voor mij, morgen op naar de kamastra tempels van Khajuraho. Leuk!

Veel plezier met het mooie weer in Nederland, als ik terug kom ga ik graag met jullie terrassen!!

x Edith

  • 23 Maart 2011 - 18:08

    Anne:

    OH MY GOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben echt al jaaaaaaaaaaaaaaren verliefd op Josh Hartnett, jezus, wat is dat een ongelooflijk mooie gozer!!!!!!!!! :-) Echt, ik ben nooit onder de indruk van acteurs, maar hij is echt mijn all time favourite, met die mooie stem ook van hem... Sorry, ik vond je India-verhaal echt super leuk om te lezen, maar ik ben even helemaal uit het veld geslagen door het laatste stukje tekst hahaha! Geef hem een zoen van mij, doe hem de groetjes van mij ("je weet wel, Anne"), maak een foto van hem en en en... slaaaaaap zacht, zo dicht bij hem, hahaha! veel liefs van Anne PS Reinier lijkt ook wel op hem, vind je ook niet? ;-)

  • 23 Maart 2011 - 20:25

    Joeri:

    Ik was meer onder de indruk van je reisverslag over India... Geen idee wie deze goddelijke gozer mag zijn... Maar erg leuk voor je :)

    Kus

  • 24 Maart 2011 - 08:11

    Miriam:

    Hahaha de reactie van Joeri op jouw mooie verhaal en de reactie van Anne is ook erg mooi...
    Heb genoten van je reisverslag, moet als vrouw toch zeggen: JOSH HARTNETT!? Wel met hem praten hoor! en enjoy de rest van je trip!

    X Mir

  • 24 Maart 2011 - 08:54

    Adrie:

    Weer een mooi verhaal, Edith. Precies zoals jij dat kan. Maar wat die JH betreft: Ik zal hem wel eens googlen om te kijken wie dat is.

  • 25 Maart 2011 - 07:53

    Edith:

    Hahaha Anne, jammer dat ik je berichtje nu pas lees... Ik ben al weer verder gereisd. Anders had ik hem natuurlijk zeeeeeeker de groeten van je gedaan en hem naar Brazilie gestuurd! P.S. Die vergelijking met Reinier is inderdaad sprekend! :-P

  • 25 Maart 2011 - 08:55

    Nanda:

    En zeker dat we die kennen, wat een hunk is dat!! Ben nu echt wel jaloes!! die nacht zal je vast heelrijk geslapen hebben.
    De rest was ook super, India druk en bijzonder land.
    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 33860

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 06 December 2014

Zeven weken in Cuba!

23 November 2013 - 10 December 2013

Cuba 2013

14 September 2013 - 01 Oktober 2013

Bali & Lombok 2013

11 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Brazilië 2012

12 Januari 2012 - 26 Januari 2012

Zuid-Thailand 2012

20 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Noord-India 2011

20 September 2010 - 04 Oktober 2010

Canada 2010

12 April 2010 - 28 April 2010

USA 2010

05 April 2009 - 21 April 2009

Egypte 2009

19 September 2008 - 12 Oktober 2008

India 2008

13 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Marokko 2007

Landen bezocht: