Witte stranden en tropische buien... - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Edith - WaarBenJij.nu Witte stranden en tropische buien... - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Edith - WaarBenJij.nu

Witte stranden en tropische buien...

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

17 Januari 2012 | Thailand, Ko Samui

Hoi allemaal, hier het eerste verslag! Ik ben ondertussen al flink aan het eilandhoppen geslagen, en heb Ko Samui, Ko Phangan en Ko Tao al bezocht. Drie eilanden in vier dagen, het is een strak schema maar alles gaat vooralsnog prima.
Het is echt zo leuk om weer terug te zijn op de eilanden waar ik negen jaar geleden ook was. Ik zit nu steeds net op een ander strand, een baatje verder en in een hotel van een paar klasses hoger dan de simpele bamboehut van toen, maar ik herken nog veel plekken. Een ding is echter wel fundamenteel anders: het heeft hier de afgelopen dagen bijna non-stop geregend... Toch niet helemaal hoe ik me de tropische eilanden had voorgesteld! Op Ko Samui en Ko Phangan heb ik geen blauwe lucht gezien helaas, en bijna geen minuut zonder paraplu op het strand kunnen staan. Maar op Ko Tao kwam de zon langzaam door, en was het zowaar een mooi uitzicht over een blauwe baai vanuit mijn kamer. Het is hard werken, 10 hotels per dag in tropische temperaturen en warme regenbuien, alles wordt nogal vochtig. De hotels zijn prachtig, de een nog mooier dan de ander (en af en toe ook wel eentje die we niet meer gaan gebruiken, brrrr).
Het stikt hier in Thailand nog steeds van de twintigers die met een rugzak op hun rug het land verkennen, en ik weet ook meteen weer waarom: het reizen gaat hier zooooooo makkelijk. Iedereen begrijpt wel wat Engels, de ferry company verkoopt ook transfers naar zo'n beetje elk strand op het eiland, de bussen vanuit Bangkok verkopen er direct een ferry ticket bij, elke hotelreceptie regelt transfers voor je, hebben trein- en bustabellen beschikbaar, kunnen zelfs kaartjes voor je regelen. Het wordt je hier echt heel makkelijk gemaakt, geweldig. Bijna te makkelijk eigenlijk, het avontuur gaat er een beetje af...! :-) En de prijzen liggen nog steeds enorm laag: uit eten met z'n tweeen, lekker Thais met een drankje/biertje erbij, voor ongeveer 3 euro per persoon... Tja, daar kan bijna geen land tegenop.
Ik geniet hier volop van het land, en realiseer me heel goed dat ik bevoorrecht ben met mijn kantoor voor deze twee weken. Vanavond vlieg ik van Ko Samui naar Phuket, en dan begint mijn eiland-hop-avontuur aan de zuidwestkust. Daar schijnt het weer nu beter te zijn, dus ik ben benieuwd!
x Edith

• 17 Januari 2012 - 08:33

Miriam:

Jammer van het weer en dat je zoooo hard moet werken ;-), maar klinkt goed! Geniet van het eten, het weer (hopelijk), de omgeving en ah.... ik ben een beetje jaloers..

x Mir

• 17 Januari 2012 - 10:44

Annelies:

Dat klinkt allemaal geweldig.Jammer van de regen.Goed dat je de hotels bezoekt, zo zie je maar dat sommige slechter worden.Edith geniet nog van je werk(vakantie) en van het lekkere eten.
    Liefs.

• 17 Januari 2012 - 12:21

Brenda:

Hallo Edith,
    jammer dat het daar zo regent, maar misschien raak je dan niet al te zeer gewend aan de tropen, aangezien je over twee weken weer in de sneeuw zit met min 15 graden op dit moment! Geniet nog even ondanks het harde werken! Groetjes van ons.
    P.s. Giel kan al heel goed kruipen en langs de tafel lopen. Hoerabeweging met geluid lukt ook al, speciaal voor oma's verjaardag!

• 17 Januari 2012 - 22:27

Anne:

LEUK! Geniet... Kort berichtje = want jij bent druk... Hihi! Kus!!!