Kayakken, nog meer strand en een ongelukkig eind - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Edith - WaarBenJij.nu Kayakken, nog meer strand en een ongelukkig eind - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Edith - WaarBenJij.nu

Kayakken, nog meer strand en een ongelukkig eind

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

26 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Hoihoi, bij deze het laatste bericht van mijn werktrip. Ik ben net weer geland op Schiphol, maar wil nog even berichten over de laatste dagen van mijn reis.

Op Ko Lanta heb ik een nieuwe excursie uitgeprobeerd, namelijk kayakken in de mangrove. Het leek me superleuk, in een kayak al peddelend tussen de luchtwortels, beestjes zoeken in de modder en genieten van lekker weer op het water. Naja, dat klopte ook wel, maar na 10 minuten had ik het eigenlijk wel een beetje gezien. Stiekem toch ook wel een beetje saai, zo'n mangrovebos... Er zit niet erg veel afwisseling in, met uitzondering van een paar aapjes die we fruit gingen voeren (ook al niet erg authentiek...). Hmmm, daar moet ik nog eens over nadenken. Na al dat harde werken was ik toch wel behoorlijk moe geworden, en heb ik mezelf getrakteerd op een oliemassage op het strand. Lekkerrrr! Heerlijk om met het geluid van de zee op de achtergrond een beetje losgekneed te worden. Prijs: 6 euro voor een uur. Haha, ik hou van Thailand!

Na Ko Lanta ben ik naar Bangkok gevlogen, waar ik 's avonds aankwam. Na nog wat hotelinspecties en een diner met een hotelmanager kon ik het niet laten, en ben ik toch nog even naar Khao San Road gelopen. Blijft leuk...! Al die straatkraampjes, noedelkarren, kledingwinkeltjes, Thaise hippe jeugd die een beetje rondhangt, verdwaasde jonge backpackers met ogen als schoteltjes... Heerlijk. Sommige mensen vinden Khao San Road geen onderdeel van Bangkok, maar ik vind het absoluut net zo leuk als de gouden tempels, heilige boeddha's en snorrende longtailboten.

Laatste eiland voor deze reis: Ko Samet, op zo'n 3 uur rijden van Bangkok. Met mijn Djoser groepen ben ik er wel eens geweest, dus leuk om ook hier weer even terug te zijn. Het is denk ik het witste strand dat ik in heel Thailand ben tegengekomen, maar waarschijnlijk ook het drukste strand als het gaat om parasolletjes en zonnebedden. Gelukkig heeft Ko Samet ook nog een aantal mooie rustige stranden, die nog niet zijn ontdekt door het grote toerisme.

Ik ben tijdens al mijn inspecties heel wat trappen op en af gegaan, op de een of andere manier liggen veel strandhotels altijd half op een heuvel... Maar bij het laatste hotel ging het helaas mis: ik verstapte me en verzwikte mijn enkel. AU!! Meteen dik en opgezwollen, ik kon geen stap meer zetten... Shit zeg. Na flink wat ijs en rust kon ik een beetje hupsen en hinken, maar ik heb er nu (twee dagen later) nog steeds last van. Ik heb me in Bangkok de laatste middag verbeten en nog wel wat hotels bekeken, al strompelend en vooral veel liften gebruikend. Ook het bezoek aan het kantoor van onze lokale agent in Bangkok was erg leuk, en ik ben blij dat ik dat ondanks de pijn niet heb hoeven missen. Nu maar hopen dat mijn enkel snel geneest, want volgende week ga ik skien in Oostenrijk... En nee, dan hou ik geen reisverhaal bij :-)

Tot de volgende keer!

x Edith

• 26 Januari 2012 - 12:46

Miriam:

Hee Ed,

welcome home!! Ik vind Khao San Road ook bij Bangkok horen hoor;-)! Vervelend van je enkel, ik hoop dat je volgende week gladjes de berg af kunt! tot gauw,

x Mir

• 26 Januari 2012 - 14:24

Annelies:

Hallo Edith,
    Het zal weer wennen zijn aan de regen.Heerlijk zo massage op het strand.Hopelijk is je enkel gauw beter.
    Mooie foto's.
    Groetjes.

• 26 Januari 2012 - 15:54

Anne:

Dat verlaten strand zit er goed uit... Die enkel klinkt minder goed... Rustig aan dus en dan wens ik je alvast weer een super toffe wintersport-vakantie toe (joh, ik wist niet dat jij daar aan doet??)! Tof hoor! Reinier en ik gaan dit weekend een lang weekend naar Friesland: óók leuk hahaha (en misschien óók wel wat sneeuw?)! Veel liefs en ik heb weer genoten van je verhalen... x