Van Belém naar Búzios - Reisverslag uit Búzios, Brazilië van Edith - WaarBenJij.nu Van Belém naar Búzios - Reisverslag uit Búzios, Brazilië van Edith - WaarBenJij.nu

Van Belém naar Búzios

Door: edithopreis

Blijf op de hoogte en volg Edith

28 Oktober 2012 | Brazilië, Búzios


Hoi allen! Jeetje, we zijn alweer een week verder... Wat gaat de tijd ineens hard! Het vorige bericht heb ik gepost in Santarém, middenin de Amazone. Ondertussen ben ik alweer twee vluchten en honderden kilometers verderop... In Santarém heb ik heerlijk gerelaxt, een boek gelezen en gezwommen in de Amazonerivier. Even echte vakantie zo halverwege de reis ;-) Omdat ik niet genoeg tijd heb om de hele Amazone met een boot af te zakken, heb ik vanuit Santarém een vlucht genomen naar Belém, aan de monding van de rivier. Een vlucht van een uur, over een onafgebroken groene vlakte met bomen en rivieren... Een mooi gezicht vanuit de lucht.

In Belém heb ik anderhalve dag doorgebracht met slenteren door de stad, langs de gekleurde boten in de haven, het koloniale Portugese fort, de superlevendige lokale markt met eetstalletjes, gekke exotische vruchten en kruidendokters. Ik heb me zelfs nog even gewaagd aan de winkelstraat, waar de C&A zo ongeveer de allerhipst denkbare winkel is, haha. In het hostel ontmoette ik een Nederlands meisje en twee Brazilianen met wie ik 's avonds uit eten ben geweest. Leuk om met hogeropgeleide Brazilianen van mijn eigen leeftijd en levensstijl te praten over hun land, over de verschillen en toch ook de overeenkomsten. We zijn behoorlijk luxe uit eten geweest, zowaar Braziliaanse haute cuisine uit de streek, hele lekkere vis met lokale onbekende groente en een soort maniocpuree. Heerlijk! De Braziliaanse jongen van het stel deed onderzoek naar inheemse vruchten en groenten, dus hij kon er veel over vertellen. Erg leuk.

Vanuit Belém ben ik met een helse vlucht terug naar Rio gevlogen. De vlucht vertrok om 2 uur 's nachts en had ook nog eens een uur vertraging... En met een nachtvlucht van 3,5 uur is er sowieso al niet veel tijd om te slapen :-( Na aankomst in Rio heb ik direct een bus gepakt naar het busstation, waar ik een kaartje heb gekocht voor de eerstvolgende bus naar Búzios: tijd voor wat zon, zee, strand en feest! Búzios ligt ongeveer 3 uur rijden ten oosten van Rio en is een populaire strandplaats. Het leek mij de uitgelezen plek om mijn 30e verjaardag te vieren, en dat bleek gelukkig helemaal te kloppen! Bij aankomst in het hostel ontmoette ik gelijk een gezellige Engelse jongen uit de UK met wie het goed klikte. 's Avonds zijn we samen meteen bont gezelschap uit het hostel op stap gegaan: een Italiaans meisje, twee Peruaanse meisjes, twee Brazilianen en Marcus en ik. Mijn hemel, wat heb ik gelachen. De caipirinhas vloeiden rijkelijk, verschillende strandbars zijn uitgeprobeerd en natuurlijk was de meest droevige tent van allemaal het meest hilarisch. Typisch geval van had je bij moeten zijn :-) Ik heb echt een ontzettend leuke verjaardag gehad, precies zoals ik het me had voorgesteld met perfect strangers op een strand in Brazilië. Top dus!

In Búzios heb ik genoten van zon, zee en strand. Ik heb een dagtour geboekt met een boot naar verschillende baaien en stranden, erg leuk. Samen met een Chileense broer en zus heb ik wederom in m'n beste Spaans een superdag gehad op de boot. Wel een beetje verbrand op die paradijselijke strandjes, oeps.... Mijn rode buik kon anderhalve dag bijna geen t-shirtje verdragen, haha. Búzios zelfs is een leuk stadje om doorheen te lopen, een beetje Mediterraans jetset-achtig, met pastelkleurige huizen, veel boetiekjes, kinderkopjes straat en op elke hoek een ijssalon. Hoeraaaaa! :-) Waar ik de vorige reis op een gemiddelde zat van 1 caipirinha per dag, lijkt dit nu meer het geval te zijn voor ijsjes... Haha, heerlijk!

De reis zit er bijna op, de laatste dag is in zicht... (en is al aangebroken als ik dit bericht post). Ik heb nog wat foto's gepost van de afgelopen dagen tot Búzios. Bij thuiskomst in Nederland volgt er nog een laatste nabeschouwing, bij wijze van afsluiter. Nog heeeeeel even genieten hier..... Tchau tchau!

X Ed


  • 31 Oktober 2012 - 09:35

    Miriam:

    Hee Ed,

    klinkt als een mooie verjaarsviering, alsnog van harte en welkom bij de club ;-) (is de sms uberhaupt aangekomen?)!! Have a safe flight back en ik zie graag alle foto's en hoor graag de extended version van alle verhalen als je terug bent!

    X Mir

  • 31 Oktober 2012 - 09:36

    Paps En Mams:

    Een mooie afsluiting van je vakantie daar aan het strand.
    Goeie terugreis en snel tot ziens.

    xxxx

  • 31 Oktober 2012 - 10:47

    Anne:

    Jeeeeeeeeeeeeeeeeeej, wat vonden wij het leuk om gisteren de échte afsluiter met je te hebben: een lunch in een lekker Braziliaans kilo-restaurant hahaha (TL-lampjes aan het plafond inclusief)! Wij hebben genoten van ál je bezoekjes hier in het afgelopen jaar, Edith! Hopelijk heb je een goede reis terug naar NL gehad, ligt daar nu een mooie telefoon op je te wachten enne... wij wachten de termijn van vier weken gewoon even af om te kijken wanneer & waar we je weer gaan zien ;-) x! Anne en Reinier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 33795

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 06 December 2014

Zeven weken in Cuba!

23 November 2013 - 10 December 2013

Cuba 2013

14 September 2013 - 01 Oktober 2013

Bali & Lombok 2013

11 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Brazilië 2012

12 Januari 2012 - 26 Januari 2012

Zuid-Thailand 2012

20 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Noord-India 2011

20 September 2010 - 04 Oktober 2010

Canada 2010

12 April 2010 - 28 April 2010

USA 2010

05 April 2009 - 21 April 2009

Egypte 2009

19 September 2008 - 12 Oktober 2008

India 2008

13 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Marokko 2007

Landen bezocht: