Home sweet (& cold!) home - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Edith - WaarBenJij.nu Home sweet (& cold!) home - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Edith - WaarBenJij.nu

Home sweet (& cold!) home

Door: edithopreis

Blijf op de hoogte en volg Edith

01 November 2012 | Nederland, 's-Gravenhage

Tja, ik ben ondertussen alweer twee dagen thuis maar moet voor mijn gevoel toch nog even het verhaal afmaken. De laatste dagen van m'n reis waren heerlijk, dus dat verdient nog wel een verslagje!

Ik was tijdens mijn Amazone-etappe af en toe best een beetje alleen, en ik was benieuwd of het strand bij Búzios hier verandering in zou brengen, of dat het juist meer van hetzelfde zou zijn. Het alleen reizen bevalt me soms wel en soms niet: het is saai om af en toe een avond geen leuke gezellige mensen om me heen te hebben, en dan is eten in m'n eentje best suf. Daar tegenover staan echter dagen waarop ik zoveel leuke mensen ontmoet, dat ik van gekkigheid niet weet met wie ik nou eens mee op pad zal gaan. Plussen en minnen dus. Na de Amazone had ik eigenlijk besloten dat alleen reizen misschien niet helemaal mijn ding is, maar daar bracht het bezoek aan Búzios toch wel weer verandering in...

Zoals ik al schreef, heb ik mijn verjaardag met perfect strangers in Búzios goed gevierd. Samen met een heleboel Zuid-Amerikanen en een te grappige Engelsman heb ik een ontzettend leuk weekend gehad. Stranden, baaien, lekker varen met een boot, cocktailbars en goed gezelschap, zo wil ik elk jaar wel 30 worden! ;-)

Na twee dagen in Búzios had ik eigenlijk in de planning om nog 1 dag op het strand te blijven en dan gelijk terug te gaan richting vliegveld en huis, zonder Rio nog aan te doen. Maar, dingen lopen nu eenmaal altijd net even anders dan je van tevoren kan bedenken. Búzios bleek op maandag een stuk saaier dan in het weekend, en mijn vriendjes Marcus en Rafael gingen op maandag al terug naar Rio. Ik had eigenlijk niet echt de behoefte om voor de laatste avond nieuwe vrienden te maken, en dus werd het plan omgegooid: toch maar terug naar Rio voor een laatste nachtje! Met de auto van de Braziliaanse Rafael zijn we in drie uur slingerend langs de supermooie blauwgroene kust teruggereden: de muziek keihard op dance, ramen open en zon op m'n hoofd, heerlijk! Wat een geweldige roadtrip, met twee mensen die ik in twee dagen erg ben gaan waarderen. En een lol.... Alsof ik met twee vrienden op vakantie ben!

Ooooh en toen kwam het gevoel weer... Wat nou als ik gewoon niet terug ga en we nog wat verder doorrijden langs de kust...? Gewoon, Rio voorbij en naar de volgende plek? Ik kan best nog even blijven toch, op werk zouden ze het vast begrijpen...? ;-) Hahaha poehee, het Brazilië-virus heeft mijn lichaam toch echt nog niet verlaten...!

Terug in Rio heb ik een superleuke laatste dag gehad. 's Avonds op stap met m'n twee buddies, ik heb weer ingecheckt in hetzelfde hostel in Ipanema als de eerste nachten (waar het personeel me nog steeds herkende, hoe leuk) en nog een laatste wandeling over het strand van Ipanema met ondergaande zon en uitzicht over de stad. De aller-aller-allerlaatste dag in Brazilië heb ik natuuuuurlijk doorgebracht met Anne en Reinier! Op mijn dooie gemakje, alsof ik nooit anders doe, ben ik 'even' langsgewipt bij hun appartementje, waarna we nog even gezellig 2 uur samen zijn gaan lunchen. Of course bij een typisch Braziliaans kilo-restaurant, compleet met weegschaal voor je eten en sfeervolle TL-verlichting. Heerlijk! :-)

En toen was het echt onvermijdelijk, het tweede afscheid van Anne en Reinier en het tweede afscheid van Brazilië. Wow, wat heb ik weer een heeeeeerlijke tijd gehad! Ik weet niet wat het is, wat is het toch een leuk land met mooie taal, fijne mensen, goede infrastructuur, gezellige sfeer, bijzondere cultuur en natuur, en briljante feestjes. En er is nog zoooooveel wat ik niet heb gezien... Haha! Ik ga er maar eens even flink over nadenken of een derde trip er in zit... of dat het nu toch echt tijd wordt voor een nieuw land! Wordt vervolgd... wellicht ;-)

x Ed

• 03 November 2012 - 01:36

Anne:

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Zie je over vier weken!!! :-) x Anne (en groetjes van Reinier)