Brazilië, take two! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Edith - WaarBenJij.nu Brazilië, take two! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Edith - WaarBenJij.nu

Brazilië, take two!

Door: edithopreis

Blijf op de hoogte en volg Edith

11 Oktober 2012 | Nederland, 's-Gravenhage


Wow, voor de tweede keer in een half jaar naar Brazilië... Gewoon omdat het kan! :-)

Zoals de meesten van jullie wel weten, was ik na mijn vorige reis zo onder de indruk van Brazilië dat ik graag nog een keer terug wil. Het is zooooo'n groot land waarvan ik maar een heel klein stukje gezien heb; de gedachte dat ik eigenlijk nu acht maanden op reis had moeten zijn met een ton aan avonturen die even niet doorgingen, maakt dat het na terugkomst in augustus al snel weer ging kriebelen. Tel daarbij op een vriendin in Rio, een 30e verjaardag in de tropen i.p.v. thuis achter de geraniums en een bucketlist om af te vinken en mijn beslissing was snel genomen: time to go back!

Met een kersverse cursus Portugees op zak en een grofweg uitgestippeld plan langs Anne en Reinier in Rio de Janeiro, het opzoeken van een nieuwgemaakte vriend in Brasília (van een aantal weblogberichten geleden) en de droom om een week op een Amazoneboot te verblijven, ben ik er klaar voor. Helemaal alleen deze keer, wat ik stiekem spannender vind dan ik hardop durf te zeggen. De eerste vijf dagen ga ik bekenden opzoeken, daarna sta ik er alleen voor. Hoewel, met 200 mensen luierend in een hangmat op het dek van een Amazoneboot voel ik me vast niet erg alleen... ;-)

Ik zie deze reis echt als kadootje aan mezelf, en ben benieuwd hoe het me bevalt alles zelf te kunnen en moeten bepalen. Niemand thuis op de bank om me druk over te maken, geen mening onderweg om rekening mee te houden, maar misschien ook soms niemand om een hapje mee te eten of dansje te wagen. Naja, hopelijk werpen mijn salsalessen hun vruchten af en durf ik me überhaupt af en toe tussen de swingende Braziliaanse heupen te begeven, haha!

Dussss, de hoogste tijd om te gaan. De nieuwste hits van Gusttavo Lima en Luan Santana zijn uit het hoofd geleerd, de binnenlandse vluchten zijn geboekt, een aantal leuke hostels gereserveerd en de vervolgcursus Portugees staat klaar op m'n iPad. Nog even mijn werk afronden hier thuis en dan: eu vou ao Brasil! #lalalalala

x Ed





  • 11 Oktober 2012 - 13:24

    Kaak:

    Heel veel plezier!!!!! Maar dat gaat vast goedkomen!

    xxx

  • 11 Oktober 2012 - 13:28

    Sanne:

    En... ik reis graag weer met je mee!

  • 11 Oktober 2012 - 13:47

    Anne:

    We wachten hier op je.......................! Te gek dat je hier morgen alweer bent enne tja... we gaan maar meteen weer beginnen met een feestje in de favelas hihihi! :-) Tot morgenochtend, early in the morning, op het vliegveld! Muitoooooo legal que vamos te ver de novo aqui! Beijoooo, Anne & Reinier

  • 11 Oktober 2012 - 13:48

    Tessa :

    Geniet ervan! Ik beleef de avonturen achter mijn computertje graag mee...

  • 11 Oktober 2012 - 13:49

    Kim:

    Straks wil je me de volgende keer niet eens meer mee hebben!! :P

    Gaat vast helemaal goed komen! We hebben even samen warm gedraaid in juli en nu mag jij het afmaken, ben heel benieuwd naar je belevenissen daar! Ik ga ALLES lezen, wil niks missen.. en zo ben ik er toch nog een beetje bij ;)

    X

  • 11 Oktober 2012 - 14:26

    Lotte Coosen:

    Heeeeeeeel veel plezier! En doe ze de groeten aan de andere kant van de oceaan!

  • 11 Oktober 2012 - 21:25

    Marieke:

    Hoi Edith, geniet er lekker van!!!

  • 12 Oktober 2012 - 10:08

    Miriam:

    Ik lees het al, dat belooft weer een mooie reis te worden! Geniet er van Ed, ik kijk uit naar je verhalen en ben vooral benieuwd naar hoe die week in de Amazone is!!

    x Mir

  • 12 Oktober 2012 - 13:02

    Laila:

    Heeeeeel veel plezier Edith!!!!! Vind het echt zo super dat je weer gaat! Geniet ervan! Groetjes en dikke kus aan Anne en Reinier!

  • 12 Oktober 2012 - 23:54

    Paps En Mams:

    Geniet er onwijs van. En je verjaardag doen we dunnetjes over als je weer thuis bent.
    groetjes en hug van ons beide. xxx

  • 14 Oktober 2012 - 16:30

    Lisa:

    Woehoe, you go Eddie!!

    Alvast heel veel plezier, ik lees graag weer over je zonnige (of juist doorregende en daarom herkenbare :-(
    avonturen!!

    Heel veel liefs, ook namens een ineens weer zindelijke Nelson!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 33850

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 06 December 2014

Zeven weken in Cuba!

23 November 2013 - 10 December 2013

Cuba 2013

14 September 2013 - 01 Oktober 2013

Bali & Lombok 2013

11 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Brazilië 2012

12 Januari 2012 - 26 Januari 2012

Zuid-Thailand 2012

20 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Noord-India 2011

20 September 2010 - 04 Oktober 2010

Canada 2010

12 April 2010 - 28 April 2010

USA 2010

05 April 2009 - 21 April 2009

Egypte 2009

19 September 2008 - 12 Oktober 2008

India 2008

13 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Marokko 2007

Landen bezocht: